zondag 24 februari 2013

3000-900



Laatste stukje naar beneden. Zou makkelijk moeten zijn, maar het eerste deel is toch grote stappen, (knieën diep buigen) moeten zetten om naar beneden te komen. Mijn knieën zijn niet happy. Mariëlle houdt de gidsen op een afstandje voor me, want dat gelul in het swahili werkt licht op mijn zenuwen zoals het 2 dagen geleden bij haar op haar zenuwen werkte. Ik ben haar dankbaar. Hoe meer we dalen hoe beter de weg wordt. Mijn knieen zijn lief voor me en de pijn wordt minder. Op dat moment gaat Mariëlle door haar knie en zo wisselen we af. Onderweg komen we een Nederlander tegen die het niet heeft gehaald. Hij vertelt dat hij met zijn maten zelfs sneller dan hun porters in het camp aan kwamen. Ze hebben de hoogte zwaar onderschat en hij kreeg last van hoogteziekte. Maar hij wil volgend jaar zeker nog wel een keer de Kilimanjaro proberen te beklimmen, alleen dan pole pole. Mariëlle geeft hem haar klavertje 4 voor good luck voor volgend jaar. Iedereen rent ons voorbij op de laatste dag. Ook de toeristen. Ik heb ze maar niet verteld dat ze straks in in dezelfde rij moeten staan voor uitschrijven. Daarbij komen we ze later weer tegen, terwijl zij een pauze nodig hebben en wij niet. We naderen de gate en zo komt een eind aan ons avontuur

Als Mariëlle niet aan me had gevraagd of ik met haar de Kilimanjaro wilde beklimmen dan was ik er nooit gekomen! Dank je wel  Mariëlle! Ook voor de experience

Mijn man vind het allemaal maar eng en vroeg me voor vertrek dit nooit meer te doen. Voor mijn man: Maak je geen zorgen, ik zal de kili geen 2e keer gaan beklimmen. Misschien wel een andere berg :P



Mijn moeder was in Moshi stand by als onze persoonlijke verpleegkundige voor het geval dat een van ons eerder terug zou komen. Ki, bedankt voor het zijn van een vangnet, gelukkig hebben we er geen gebruik van hoeven te maken :)

Dank aan iedereen die de blog met interesse heeft gevolgd en mij hebben gesteund in deze lange reis die voor mij vorig jaar al was begonnen

p.s. Mijn rechter grote teen is nog steeds grotendeels gevoelloos. Als een gevoelloze teen alles is wat ik over hou dan vind ik dat een goede deal.




4 opmerkingen:

  1. Graag gedaan. We zijn een goed koppel... Moeten we echt vaker doen dit soort dingen :) chickies als wij kunnen alles aan!

    Jij ook bedankt voor deze mooie ervaring...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super tocht, erg mooi te lezen. Ben echt trots op jullie! Erg knap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sucha :) Het was zoals Marielle al schrijft een onwijs leuke ervaring en stiekem...
      Ik ben erg blij met hoe alles is verlopen, pittig (dat ze het de whiskey route noemen is namelijk met reden LoL), maar super mooi.

      Verwijderen
  3. Dank je wel Sucha. Het was een onwijs leuke ervaring. Stiekem vraagt het om meer!!!

    BeantwoordenVerwijderen