donderdag 14 februari 2013

aankomst & acclimatiseren



Aankomst 
Vandaag word ik weg gebracht door mijn moeder. Ze had die week vrij, waardoor ze me donderdag naar het vliegveld kon brengen. Tegenwoordig moet je jezelf inchecken en hoef je niet meer in de rij te sluiten. Gelukkig kreeg ik hulp en lukte het me om in checken en later om de tassen te wegen en op te laten sturen. Daarna zijn we naar Lisa en Kitty en de rest gegaan. Hebben we met zijn alleen een kopje koffie/thee gedronken voor dat we afscheid van iedereen nam om te vertrekken.
Vertrek uit Nederland!
Aankomst Tanzania!











Ik heb een hekel aan afscheid nemen. Waardoor ik tranen in mijn ogen kreeg toen ik afscheid nam van mijn moeder. Ben ik nooit goed in geweest. Wel blij dat me moeder mij weg gebracht heeft. Lisa en Kitty waren erg lief voor mij, en we gingen naar het vliegtuig. Veel wachten en wachten tot we eindelijk konden instappen om te vertrekken.
We hadden een uur vertraging omdat het sneeuwde en het ijzelde op de vliegbaan. Toen we met zijn allen in het vliegtuig zaten, werd het vliegtuig gereed gemaakt om te vertrekken en kwamen we aan op het vliegveld. Daarbij moesten we nog een uur rijden naar Moshi. We kwamen tegen middernacht aan. We gingen naar onze hotelkamer en gingen naar bed.  

Acclimatiseren
Vanmorgen stond ik op met hoofdpijn. Na het ontbijten ben ik gelijk door gegaan naar bed. Uiteindelijk heb ik een pil tegen mijn migraine aanval genomen en was de hoofdpijn om 14.00 weg. Gelukkig mooi op tijd want 16.00 ontmoeten we onze gids.
Het was onduidelijk waar we precies moesten verzamelen, uiteindelijk bleek het vlak bij de receptie te zijn. We ontmoeten de anderen klimmers en kregen we uitleg wat we moeten weten om morgen te kunnen klimmen. De gidsen worden verdeeld en gingen we praten met onze gids over onze tocht.

De gids stelde zich voor als …. Living. We hebben 9 dagen de tijd om erachter te komen wat voor naam hij voor Living zei.
Hij stelde praktische vragen van wat voor malaria pil we slikken en hoe vaak we die slikken. Hij vertelde dat we op een gegeven moment konden stoppen met de malarone. Omdat je misselijk kunt worden door combi hoogte en Malarone. Dag 8 weer slikken. Eigenlijk moeten we die 7 dagen na terug komt van de vakantie nog slikken. Alleen in de bergen moesten we een aantal dagen stoppen. En of we medicatie bij ons hebben voor de hoogte ziekte. Na deze kennismaking zijn we begonnen met de tas in te pakken. 


Voor de trip mochten we niet meer dan 15 kg als bagage mee nemen. Dat betekent dat de rest in de dagtas moest… Uiteindelijk is het gelukt om 15 kg in de rugtas te doen… Helaas blijft daar incl. 3 liter water 12 kg over voor in de dagtas.  En 30 dollar om de Ranger om te kopen om op de dag van de Summit ergens anders te slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten