zaterdag 23 februari 2013

3700-3000



Vroeg wakker worden met de kili song. Niet erg! Wel erg is wakker worden en zien dat je camelbak heeft gelekt. Vooral omdat er niet zuiver water in zat, maar water met het zoete plakkerige isostar spul er in. Mariëlle haar luchtbedje is hierdoor ook nat geworden. Ik baal. Gelukkig is de zon zo fel dat alles zo droog is. Spullen inpakken en jawel wel 2,5 uur wandelen. Dat is maar een klein stukje als je het vergelijkt met vorige dag. Toen zijn we denk ik wel 15 uur onderweg geweest. Mariëlle is weer fit en sprint zowat naar beneden. Ik niet, nog steeds heerlijke pole pole tempo met mijn wandelstokken naar beneden. Volgende camp is Mweka. En daar is het druk!!! Eigenlijk loopt bijna iedereen van de top naar Mweka. Omdat wij 1 dag eerder bij de top waren kunnen wij rustiger aan doen met naar beneden gaan. we kunnen dus 2 camps bezoeken op de terugweg. Ineens hoor ik wat gerammel en mensen die grote snelle stappen nemen. Ik zie een brancard die in gebruik is, met een bloedgang naar beneden wordt vervoerd. Ineens weet ik hoeveel geluk Mariëlle en ik hebben gehad, en hoe belangrijk een goede voorbereiding is. Het was een goed besteed jaar.  Ook ben ik blij dat we het in ons eigen tempo hebben gedaan waardoor ik zelfs op de top  geen last had van hoogteziekte.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten