zaterdag 16 februari 2013

Dag 1 - 14.30 t/m 19.30

Het avontuur gaat beginnen. De bus vertrekt rond 9.00. Iedereen is druk bezig met de spullen op de bus te plaatsen en iedereen te verzamelen om te vertrekken. Uiteindelijk gaan we om 10 uur weg. De bus stopte nog een keer bij een winkel en uiteindelijk gaan we op weg naar de gate. De bus deed er ongeveer 3 uur naar de Gate. Daar werden de spullen van de bus gehaald en in zakken gedaan zodat de dragers niet meer kg kregen dan wat ze mogen dragen. Onszelf ingeschreven dat wij de berg gaan beklimmen en om 14.00 met zijn allen in de bus en op weg naar het beginpunt.

De bus stopte ineens, waarbij we moesten uitstappen. De spullen werd van de bus gehaald, en wij werden met Nick vast vooruit gestuurd. Living kwam later achter ons aan. We hebben anderhalf uur gelopen toen Nick ons vertelde net het begin punt gepasseerd te zijn geweest. Ik schrok me rot. Nu pas aan het begin van de route? Teleurstelling want dat betekent dat we nog langer moesten lopen voor we bij de eerste camping waren. We hadden goed de pas er in. We mochten voorop lopen om de pas te bepalen, omdat Nick steeds vooruit liep.


Nu begon het klimmen en klauteren over wortels echt een Jungle. Na nog eens paar uur gelopen te hebben moest ik zitten, was het zat en wilde niet verder. We worden gepasseerd door een grote groep mensen. Waarop Living ons had ingehaald. Ik moest nog even blijven zitten voor we verder gingen. Na 15 min gelopen te hebben werd ik overvallen door een hyperventilatie/paniek aanval. Ik kreeg geen lucht. Ik voelde een paniek opkomen. Ik moest mijn rug tas van Lisa af doen, en eigenlijk gaan zitten. Wat ik niet wilde want ik moest lucht krijgen… Voor mij gevoel duurde het wel 10 min voor het beter ging. Dit was een erg angstige ervaring. Ik schrok omdat we pas begonnen zijn met dit avontuur. Mijn rugtas werd van me afgenomen. Living draagt de rest van de reis mijn tas. Hij vind dat mijn tas te zwaar was… En adviseerde mij om toch wat uit mijn tas te doen zodat ik dat niet allemaal hoef te dragen.  Inmiddels was het donker toen we anderhalf uur later op de camping kwamen.

Eindelijk aangekomen op de camping, wilde ik snel naar de wc gaan. Ik vroeg aan iemand die ik tegen kwam waar de wc is. Ik werd gestuurd naar een houten hok met een gat in de grond… In mijn gedachten was ik hier helemaal niet blij mee. Want het is niet fijn om te gaan hangen voor een gat… Ik laat me niet kennen en ik deed hier mijn behoefte. Tegen Lisa vertelde ik wat voor wc ik geweest ben. Gelukkig kon Lisa me vertellen dat dat niet klopte en al snel hadden we de privé wc gevonden. In een groene ZARA tent konden we op een emmer met bril heerlijk gaan zitten…

In de tent hebben we gelijk ons matje opgepompt en ons bed opgemaakt. We kregen ieder een teiltje met warm water om ons op te frissen. Als verrassing na het wassen kregen we popcorn en al snel kwam ons warm eten. Na het eten kwam Living langs om de volgende dag te bespreken. 7.00 kregen we water, om 7.30 ontbijt en om 8.00 vertrekken.

Om 22.00 gingen we naar onze tent en gingen slapen.  

Blij dat deze dag voorbij is, en bang voor wat komen zal… De paniek aanval was een enge beleving, zeker omdat het aan het begin van de tocht is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten