zondag 24 februari 2013

Dag 9 - 7.15 t/m 11.45

De route naar beneden is steil en met grote stappen. Ik vind het geen fijne weg om te lopen. Lisa voelt hierbij haar knieën en haar heup. Ik heb begin van de route geen last van mijn knie. Doordat ik zonder stokken liep, kon ik erg makkelijk foto’s maken. Ook hierbij wisselden wij af. Aan het einde van de weg was het vlak en voelde ik mijn rechter knie dat hij door zakte. En ben ik een aantal keer bijna door mijn enkel gegaan. Gelukkig heb ik bergschoenen aan.


Onderweg komen we een Nederlander tegen die het niet gehaald heeft. Toen kwam de werkelijkheid bij mij aan. Dat niet iedereen die wij tegen komen het gehaald zou hebben. Terwijl ik dacht als wij het halen, dan haalt iedereen het wel. Aangezien we lichamelijke klachten hebben, ik bijna elke dag hoofdpijn heb gehad, behalve de laatste twee dagen. We hoorde van hem dat hij snel de berg bewandelde, waardoor hij overvallen werd door de hoogte ziekte. Hij is zelfs een keer sneller bij een camp aangekomen dan de poorters. Toen ik hem weer tegen kwam bij de Gate heb ik hem de geluksklavertje gegeven. Dat hij die de volgende keer kan mee nemen. Aangezien je geluksklavertjes door kan geven vond ik dit een mooie gelegenheid om door te geven. Zodat ook hij de top kan halen.


Aangekomen bij de Gate moesten we ons gaan uitschrijven… Helaas waren we al snel omsingeld door allemaal verkopers en vroeg ik aan Lisa wat is nee in Swahili. HAPANA… dat heb ik erg goed weten te gebruiken. Ik was het zo zat die mensen om ons heen. En dit hield ze wel op een afstand. De kok van die jongen moest erg lachen om mijn Swahili en vond dat ik echt Swahili sprak waardoor de verkopers op afstand bleven.  Tijdens het uitschrijven kwamen we nog een Nederlandse vrouw tegen die het in haar eentje de top bereikt hebt, waarop ik tegen Lisa zei, dat ik erg blij was dat ik het samen met haar geklommen heeft. Dat we een goed koppel zijn en elkaar aangemoedigd hebben en dat we onze lichamelijke klachten afwisselde hebben met elkaar.

Lisa bedankt voor je steun, en om deze mooie ervaring samen te hebben mogen beleven.
Babu Living bedankt voor je geweldige begeleiding en geduld.
Nick bedankt voor je begeleiding
Kitty bedankt dat je er bij was, en dat je klaar stond toen wij vies en wel beneden in het hotel aan kwamen
Greet en Nico bedankt dat jullie mij aanmoedigden om de berg te beklimmen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten