dinsdag 19 februari 2013

Dag 4 - 8.30 t/m 16.30

 De wekker gaat om 6.30 (en dat voor een vakantie). Wat heb ik het koud gehad afgelopen nacht. Ben regelmatig wakker geworden door de kou. Mijn slaapzak was nat, waarschijnlijk kwam dat door de dauw die we uitademden tijdens het slapen.
Vorige dag hoorden we dat we 13 km gaan lopen. Lisa en ik keken elkaar aan en dachten al dit hebben we geoefend dus dat is een makkie. Ook vandaag liep ik zonder stokken. Moet zeggen dat het zonder stokken fijner was dan met stokken. Al vrij snel ging ik door mijn knie en kon ik moeilijk lopen. Zakte steeds door mijn rechter knie. Dus pakte Lisa mijn stokken van de tas en liep ik toch weer met de stokken, om mijn knieën te ontlasten en de tocht toch verder te maken. Vandaag heb ik 2 keer last van hartkloppingen gekregen. Door wat rustiger aan te lopen ging dat gevoel weg. Misschien kwam het ook omdat we nu mensen terug zagen komen, die het niet gered hebben. Waarbij hun lichaam zei niet verder te kunnen.


Blij te zijn aangekomen op de Lava Tower, met een klein beetje hagel gingen we door naar het volgende kamp. Tinteling aan de vingers en last van buikkrampen (ongesteld).

Volgens Living was het 5 min naar beneden, 15 min naar boven en 1 uur naar beneden… Afrikaanse tijd bleek later… Het was veel klimmen en klauteren na de lava Touwer. Met mijn knieën ging het weer beter waardoor het klimmen en klauteren makkelijk ging. Vandaag was de dag dat ik de plastuitjes heb uitgeprobeerd. Wel tot twee keer toe. Het was voor uiterste nood. Als ik het echt niet meer kon ophouden… Ik moet bekennen het was een opluchting om het kwijt te zijn en een uitkomst die plastuitjes… Niet meer te hoeven rennen naar de camping omdat ik zo nodig moest. Nu wel plekjes zoeken om achter iets te plassen ;)

Aangekomen op camp Barranco was ik lichtelijk chagrijnig omdat ik ontzettende trek had gekregen en erg moe was van het lopen. In feite hebben we vandaag twee dagen in één dag gelopen. We hebben een camp overgeslagen en door gegaan naar de volgende kamp waar we eigenlijk morgen aan zouden komen. Na het eten was ik weer goed gehumeurd en gingen rond 21.00 naar de tent om te gaan slapen. Deze nacht had ik alle lagen aan met een warme kruik…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten