woensdag 20 februari 2013

Dag 5 - 9.50 t/m 14.45

Vandaag de dag dat we de Wall gaan beklimmen. Wat ook breakfast wordt genoemd. Omdat je gelijk aan de Wall begint met lopen.
Dit vond ik een erg leuke dag. Klimmen en klauteren. De porters zo veel mogelijk voor laten gaan. Vanaf dit punt kreeg ik ook meer rust om de andere toeristen te laten wachten als ik aan het klimmen bent. Daarvoor voelde ik me steeds opgejaagd. Maar vanaf vandaag was dat gevoel weg. Pole Pole. Nu kregen we ook leuke gespreken met de andere klimmers. Wachten op elkaar kwam je toch in gesprek met de anderen. Een porter kwam langs waarvan zijn veter los zat, waarop ik zijn veter gestrikt hebt, dat vond hij erg leuk en bedankte me er voor.
Ik liep regelmatig vooruit, omdat het klimmen erg leuk was. 1 keer gleed ik uit omdat ik soms iet te enthousiast was met klimmen. Af en toe was het even bijkomen want nu ging ik wat sneller dan de dagen er voor. Ik heb geen rem als ik het lopen leuk vind. Dan ga ik sneller over mijn eigen grenzen. Doordat ik op Lisa wachten kon ik weer op adem komen om verder te gaan.  Op een gegeven moment voegde Living zich bij ons. Waardoor Living mij volgde en Nick bleef bij Lisa. Living gaf mij nog een compliment dat ik het zo goed deed. En raakte in gesprek over zijn werk. 83 was zijn oudste klimmer en 10 jaar was zijn jongste klimmer.

Nog een uur lopen en ik mocht kiezen uit twee routes. Rechts was klimmen en klauteren en links was alleen omhoog lopen. Ik zei dat ik Lisa laat kiezen omdat ze last van haar heup/knie heeft. Met mij ging het goed, heb geen lichamelijke klachten. Uiteindelijk vroeg Living het subtiel en vroeg als jij mocht kiezen welke weg had je dan genomen. Waarop ik gelijk zei: Recht ik hou wel van een uitdaging. Living keek achterom naar Lisa en Nick en zei kom we gaan verder. Hij kiest voor het rechter pad.  Nick was verbaasd en zei, waarom kies je dit pad, waarop Living zei, omdat ik deze kant wil doen!

Ik ben gelijk met Living Lisa en mezelf ingeschreven, gekeken waar de tenten staan, en ben ik terug gegaan naar het pad, en op Lisa en Nick gewacht. En samen met hen naar onze tent gelopen.

Vandaag kwam ik er achter dat we een dag vooruit lopen. Dat we nu een extra dag hebben om de top te bereiken. Super gevoel… Vrijdag of zaterdag halen we de top…  YES!!!! Het komt steeds dichterbij!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten