maandag 18 februari 2013

Dag 3 - 8.30 t/m 13.15


Werd vanmorgen wakker, heb de hele nacht op mijn rug geslapen, voelde mijn rug lichtjes. Ook afgelopen nacht vond ik het erg koud. Lisa had nergens last van… Ik sliep met bijna al mijn lagen kleding… En dat terwijl de koudste nacht nog moest komen… (oeps) Lisa vertelde me dat haar hart sneller dan normaal klopte en dat irriteerde haar midden in de nacht. Ze wist niet of het kwam door het stoof potje van de dag er voor of dat het komt door de hoogte en koffie drinken. Lisa besloot geen koffie meer te drinken. Vroeg nog waarom ze me niet wakker gemaakt heeft. De schat wilde me niet wakker maken, pas als het niet overging…

We kregen weer een bakje met water en ontbijt kwam een half uur later. De route was voornamelijk recht lopen met een klein beetje klimmen. Nu hadden we eindelijk goed zicht op de top van de Kilimanjaro. Hoe dichterbij we kwamen hoe meer wolken er om de berg kwamen. Als de zon weg was, voelde het koud aan. Ik liep met een T-shirt die dag. Als de zon lang weg was, was het koud, maar als de zon er weer was, voelde het lekker aan. Vandaag heeft Lisa tijdens het lopen haar stoel op twee poten gebruikt. Lisa en ik werden op de foto gezet, Lisa met stoel en ik zittend op een rots. Ze vonden het erg leuk dat Lisa op een stoel zat, midden in de natuur.


 Aangekomen op Camp Shira 2 kon je op een rotsblok sms versturen. Ik ging einde van de middag kaarten met de jongens. Ik had eerder kunnen kaarten, alleen wist ik niet dat ik er gewoon naar toe kon lopen. Tot dat Living mij riep of ik nog wilde kaarten. Vanaf die dag heb ik regelmatig gekaart met hun. Vandaag twee soorten kaarten gespeeld. Lastig was dat alleen Living Engels kon, en de rest alleen Swahili. Mijn Swahili is niet zo erg breed. Na het eten gingen we vrij snel naar onze tent. Lisa had de rust en het geduld om in haar dagboek te schrijven. Ik koos voor de gezelligheid, schrijven is niet mijn ding…    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten