donderdag 10 januari 2013

workshop Kinesio tapen

Kinesio...

Euh say what? Ja precies, dat zei ik dus ook. Maar toen ik de felle kleurtjes tape zag zag het er wel bekend uit of zo. Bij mijn sportmasseuse sprak ik over de klim en toen stelde ze voor dat ik met vriendin van me de workshop deden. Zo kunnen we kleine lichamelijke klachten zelf behandelen en dat spul mag gerust een week blijven zitten. Marielle bericht en zij wilde dit ook wel eens gaan proberen J
En dus vandaag was het zo ver...
Functies van Kinesio Tape
Kinesio Tape geeft steun aan spieren en gewrichten, verwijdert oedeem, zorgt voor lymfeklierdrainage, zorgt voor pijndemping en corrigeert gewrichten en weefsel. Voordeel van de Kinesio Taping methode is dat de tape dagen kan blijven zitten. Hierdoor vindt er continue herstel plaats dit in tegenstelling tot de reguliere behandeling.
Marielle en ik hebben in een korte tijd geleerd hoe de gespannen/pijnlijke spieren te vinden en die te tapen en ook hoe een blauwe plek te tapen zodat herstel versneld.
Leuke ervaring rijker :D
Workshop gevolgd bij Praktijk Alletta 
http://www.praktijkalletta.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten