woensdag 21 maart 2012

Ja, ik wil..

Marielle, goede vriendin van me die vroeg niet lang geleden aan me:

  "Zullen we de Kilimanjaro gaan beklimmen?"

   Ik ben niet sportief. Ik ben liever lui dan moe. Mijn hobby's zijn vooral dat wat ik zittend kan doen. Gamen/schilderen. Daarbij rookte ik ook nog eens als een ketter een pakje per dag.. Ik heb een hekel aan de kou/winter.  Eigenlijk niet het type dat een berg gaat bewandelen waar op de top sneeuw ligt en zo -10 graden kan zijn of nog erger laat staan hoe de gevoelstemperatuur zal zijn...BrrrrrrrRrrrr  De Kilimanjaro is 5895 meter hoog en daarmee de hoogste in Afrika.
 Maar, ooit toen ik nog jong was (ongeveer 10 jaar oud)... stond ik in Kenya in een safaripark met uitzicht op de Kilimanjaro. Dit vond ik een prachtig beeld. Toen al dacht ik dat het fantastisch zou zijn om  die berg eens te beklimmen.  
Dus ik nam er een foto van. Echter bleek er geen rolletje in te zitten (voor de digitale camera tijdperk) en heb ik  uiteindelijk een sleutelhanger met zo een soort afbeelding als troost voor mezelf gekocht om toch een afbeelding van de Kilimanjaro te hebben

En dus was mijn antwoord: 
Ja, ik wil met jou de Kilimanjaro beklimmen!

4 opmerkingen:

  1. heyyy, wat een spannend maar leuk plan, jullie beidjes! Ja er zal heel wat bij komen kijken... maar ik volg je op de voet Lisa! (en Marielle). Nu snap ik plotse rookstop :-)....
    Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je de blog en dus onze belevenissen gaat volgen :D Ja het stoppen met roken was zo ineens he. Ik moest van mezelf. Anders is er geen kans van slagen en hoef ik ook niet te beginnen met trainen LOL.
    Mariëlle en ik zullen vaak samen gaan trainen, sjoppen voor materiaal e.d. dus het wordt echt een intensieve tijd waar we overigens beiden erg veel zin in hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker, wij gaan er helemaal voor. Heb er onwijs veel zin in. Ik wist dat Lisa dit op haar lijst had staan. En ik wilde het ook dol graag. Alhoewel ik later achter kwam dat het -10 kan zijn en sneeuw op de berg ligt. Begon ik toch te twijfelen. Want daar moet je ook voor kleden. En de kleding ook nog eens mee nemen... En kleding voor -10 is toch zwaarder dan kleding voor +30. Mare we gaan leuke kleding kopen, een goede tas en handige berg schoenen. Nee wij komen er zeker wel... En veeeeeeeel fotos maken zodat we veel dingen vast leggen. En dan moeten we er wel onwijs leuk uit zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, de berg op moet wel charmant gaan gebeuren. LOL. Dus leuke kleding en leuke mutsen e.d. (ik heb al beeld) Uiteraard gaan we pogen dit op beeld vast te leggen. Heb al gelezen dat je de batterijen op je lijf moet dragen ipv in je rugzak omdat ze het anders niet doen op de top door de kou. Dat zou lullig zijn, sta je daar dan op de top, geen foto.. geen bewijs..

    BeantwoordenVerwijderen