zondag 1 april 2012

Trainen.. maar hoe en wat

Toch maar eens met een sporter gehad over hoe het (voor mij) mogelijk is om die berg te beklimmen.... Uiteraard informeerde ik ook voor Marielle. Advies geld voor iedereen ;)
Waar moet ik op trainen? Cadio? Kracht?
Hij vertelde me dat er 4 pijlers zijn. Nu weet ik waar aan gewerkt moet worden:

Conditie
Kracht
Duur
Voeding
Een van de belangrijkste is natuurlijk wandelen, veel en lang. :D En piektraining (wist niet wat dat precies in hield, ik ben ook echt geen sporter en weet echt niets van dit soort dingen af LOL. Maar ik leer veel bij)
Hardlopen was zoals ik al verwachtte niet nodig om dat verder uit te breiden (misschien zelfs vervangen voor iets anders zoals spinnen? Maar dit is mijn idee), hardlopen is namelijk blessure gevoelig.
Het wordt tijd dat ik een serieus plan op stel om dit allemaal goed op poten te zetten... :D Nog maar 10 maanden te gaan...

14 opmerkingen:

  1. Moeten we dan echt nog wat doen de komende maanden? Ik hoorde ook dat we er met een helicopter kunnen komen.... Scheeld ook weer :P hahahaha Kan je gewoon blijven roken, en ik kan blijven snoepen... En die plan, doen we toch al... Rennen is ook belangrijk voor onze conditie en we kunnen het samen doen. Denk dat dat ook belangrijk is, en het daarna vervangen voor lopen in de bergen, duinen etc... Ik heb er de volle vertouwen in, wij komen echt wel aan de top...

    Mare hoe zit het met voeding dan?
    2 zakken chips ;) of drie :P whahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Per helikopter :D appeltje eitje de Kilimanjaro LOL ;)

    Ik weet dat het goed komt :D Veel doen we al goed (sterker nog, we doen niets fout ;) )! Hardlopen mag absoluut gewoon in prog blijven. Alleen moeten we dan erg goed opletten dat we geen blessures lopen. en anders vervangen door wat anders zoals fietsen (spinning) denk ik?

    Voeding, mja eh 1 zak chips per week momenteel :S en eh, 2 keer per week thuisbezorgd of zo...
    sla? wat is dat? Groenten bij maaltijd? hoeft toch niet?
    Ja aan voedsel moet ik echt wat gaan doen, gezonder voer, maar ik vermoed ook krachtvoer. Ik ben aan het informeren ;)

    Hardlopen samen doen: looking forward!
    Nu eerst even alleen lopen... (saai :( )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spinnen is helaas niets voor mij. Omdat ik toen ik JONG was (hihi) ben ik gevallen met skaten op mijn stuitje, en sinds die tijd doet fietsen zeer. Toen ik dat stuk ging fieten om de fiets naar mijn ouders te brengen was ik ook blij dat ik er was. Maar dan voel ik gelijk mijn stuitje. En fietsen op de sportschool doe ik ook zeker niet. Ik doe daar de wave en chrsostrainen Dat is ook goed voor de conditie. Dus ik zal niet met je spinnen ben ik bang...

    Ehm ja gezondeten, kan moeilijk de rest van mijn leven bij mijn ouders eten.. Tot aan de kilim natuurlijk dan. Niet mijn hele leven ;) ze zullen me zien aankomen. Mare dat zal nog pittig worden voor ons beiden. Dat gezond eten... Hoe belangrijk is dat dan??? Succes met in je uppie rennen :) ik heb het weer overleefd gister :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wave en crosstrainen zijn echt e oke!!, je hoeft niet te spinnen. Spinnen was genoemd ivm weinig belasting knieën.. en toch conditie opbouw.
    Gezond eten pfffff.. toch maar een start gemaakt vandaag. Ontbeten voor sport :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die zijn zeker oke :) hahaha en leuk om te doen. Ja dus jij gaat spinnen???? Als je wil gaan fietsen in utrecht moet je het zeggen hoor, ik heb nog een fiets. Die je kan lenen!!! Geen versnelling, maar je kan wel fietsen ;) Nee bedoel niet mijn motor, die heeft 5 versnellingen, geen achteruit :P hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb geen idee of ik ga spinnen, is wel een goede vervanger als hardlopen te veel problemen geeft.
    Fietsen, ik ga dat eerst in fitness ruimte proberen. Maar ik hou het wel in gedachte Marielle, want misschien gaat het wel goed en dan kan ik van en naar werk bijvoorbeeld. Is een goed stukje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed als het fietsten goed gaat om dan naar je werk te fietsen. Zeker in de zomer :) heb het twee keer gedaan naar Den Dolder, mij iets te ver :) hahaha Mare ik ga zometeen weer werken. Kijken hoe het gaat. Thuis zitten is ook niets. Alhoewel ik van de migrane medicatie erg moe en duf word. Ik ga morgen niet rennen, dus woensdag gaan we aflevering 3 doen!

    Ik ga zo offline en naar het werk.
    Spreek je snel....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh naar is dat, migraine en de bijwerkingen van de medicatie :(
    Woe aflevering 3: check (zal 'm op mijn mp3 zetten) Vandaag kon ik niet meteen bij de loopband, dus op traploopding en crosstraining elk 5 min gedaan voor opwarmen. Daarna heb ik enkel 3.65 km hard gelopen en 5 min helling. Ik ga die traploopding, crosstraining en helling lopen uitbreiden, ik wilde even weten hoe mijn knieën er op reageren.
    Binnenkort maar even een afspraakje maken voor wandelen? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan zegt ze nog enkel 3.65... Lieve schat, met die belg ren je 2 km of zo.... dus woensdag is voor jou een makkie!!!!

    Mare idd balen dat je er neit gelijk op kan. Ik ging gelijk rennen, en daarna mijn andere oefeningen doen. Die ik ook weer voor mijn heup moet doen. Wat ook weer goed voor de wandeling is :) dus komt goed!
    Wil je nu al wandelen???? Ehm....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja woe wordt niet heel heftig voor ons denk ik.. alhoewel ik niet gewend ben iedere keer even op de rem te gaan en dan weer opstarten.. Kost ook energie. En buiten is wel lekkerder maar ook intenser.

    Ja ik zat te denken dat we woe wel kunnen gaan kijken naar geleidelijke opbouw ook voor wandelen :D (des te meer we het doen, des te makkelijker dat het gaat worden voor ons) Zit met name naar wandelroutes te kijken met wat heuvelachtig gebied. Mooie weer komt er namelijk aan :D
    Ik ga een van deze dagen ook even een regenjack kopen en een fleecevest. Misschien kunnen we daar woe voor gaan kijken?

    Hoop dat het goed gaat met je heupen. Met mijn knieën ging het vandaag goed, maar blijft voorlopig wel een aandachtspuntje totdat de spieren er om heen getraind zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb vandaag niet veel last van mijn heup gehad. Maar we zullen het zien. Ik ga morgen niet sporten en dinsdag weer werken. Woensdag ga ik dan weer sporten!

    Hoe laat wil je voor woensdag afspreken?
    Misschien kunnen we even in maarsen winkelen? Daar heb je ook veel winkels?! In Utrecht met de auto is onhandig. Liefst na dat we gaan rennen. Dan hebben we het maar gehad. Mare dan wel met onze ren kleren aan :) hihi

    Mare ik ga slapen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet veel last = wel beetje last. Oei, moet je dan niet even stapje terug doen?
    Ik ben vandaag wezen sporten. Eindelijk de 4 km gehaald !! in 30 min. Duurde even, maar dan heb je nog niks.
    Woensdag ochtend uurtje of 10? Dan gaan we meteen door naar Maarsseveense plassen rondje doen. We hoeven niet naar een outdoor winkel te gaan hoor. Lekker naar huis, douchen.. dat is ook wel wat waard na zo een inspanning ;) Dan kan ik altijd nog een keer naar de stad gaan om te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zou je een copie van jouw training mee willen nemen? (zoals je zelf al voorstelde) Dan kan ik kijken of ik je een beetje bij kan houden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ik van de week nog ga sporten zal ik een kopie vragen. voor woensdag kom ik er niet namelijk... Mare zal het doen :)

    BeantwoordenVerwijderen