maandag 9 april 2012

kracht training

Eindelijk dan begonnen met de krachttraining.
Vandaag gesproken met een trainer en de eerste stappen met krachttraining gemaakt. Nu even nog geconcentreerd op de benen. Persoonlijk vind ik dit best eng, ik heb een paar  knieën  die het er niet altijd mee eens zijn als ik actief wil doen namelijk. Dus ik vond het ook wel even voldoende om enkel daar op te richten.
Wat ik overigens niet wist is dat na 2 oefeningen 10 min fietsen/crosstraining/hardlopen of roeien moet zitten. Op zich wel erg slim, zo voorkom je wel spierpijn. Maar met 6 oefeningen ben ik dus 40 min kwijt alleen al aan die cardio apparaten . Ja zo zit ik al snel aan een uur training en dan heb ik alleen de benen getraind... Dit gaat nog wat worden als ik ook bovenlichaam ga trainen....

3 opmerkingen:

  1. Hey, goed te lezen dat je al begonnen bent. Dat heb ik ook hoor. Ik wil nu steeds hardlopen, ben dan al 25 min kwijt door alleen al te gaan rennen op de band. En dan moet ik eigenlijk nog 10 min op de loopband helling lopen, en 10 min op de crostrainer en 10 min op de wave. En dan eigenlijk nog 20 min voor de krachttraining. Tijdens deze activiteiten niet kletsen anders ben je nog langer bezig. Alleen ik ren nu zoals vandaag en dan doe ik daarna kracht training. Moet er nog wat handigheid in krijgen. Want als ik in de avond ga werken. Heb ik weinig tijd om alles te doen. Tenzij ik om 9 uur er al ben!!! Maar ja uitslapen is toch mijn favoriet :) hahaha. Dus ik ken je probleem. Gaat veel tijd in zitten :) en donderdag gaan we een stuk lopen! hihi dus dan gaat rennen ook niet lukken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 75 a 80 min voor jou dus minimaal per keer. Ja dat is inderdaad veel vooral als je nog moet werken daarna ook.
    Ik ga kijken of ik een flexibele schema op kan zetten.. ivm de wisselende diensten kijken wat een beetje haalbaar is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat vind ik ook hoor, ik doe niet meer dan een uur. Dus ik kies voornamelijk voor het hardlopen. Maar goed ik zie wel hoe ik dat ga doen :) En misscihen moet ik het wel in de vond doen :) dan heb ik meer tijd :L) maar dan is het ook drukker... En dan is vaak de loopband bezet!!!

    Morgen gaan we lopen he :) hihi

    BeantwoordenVerwijderen