dinsdag 17 juli 2012

Kennermeduinen

Nordic walking... Overal staat omschreven dat je wandelstokken nodig hebt voor de klim van de Kilimanjaro. En die had ik nog niet, niets om mee te oefenen. Ki had vanochtend de verrassing Nordicstokken :D Die hebben we meteen uit geprobeerd :D


Vandaag zijn Ki en ik in Kennemerduinen geweest voor een oefenwandeling. De bedoeling was oorspronkelijk (afhankelijk van mijn herstel van de griep) om de 15 km te wandelen of net iets minder ivm wat moeilijker terrein. Het beste was via Zandvoort, dat was wel duidelijk.. Toch? Het was immers maar een klein stukje van Zandvoort naar Parnassia. Een vrouw bij het station gooide het op ongeveer 3 km.
We deden er wel iets meer dan een uur over. Maar misschien was dat het wennen aan de nordic walking stijl?



We hebben ter plekke gekozen voor de 9 km route, de blauwe route :D Dus 3+9+3 zou 15 km zijn, dat liepen we vaker, maar dit keer met zwaarder terrein. Nordic walking hebben we bij Parnassia opgegeven, was erg intens voor de armen! Goede voornemens om dit vaker te oefenen :)

Prachtige omgeving! paarden, konijnen en beesten die niet veel kunnen zien met al dat haar voor hun ogen LoL Een echte roadblock, of wandelen met hindernissen. "bokkie"springen hebben we niet gedaan, in de hoop dat ie niet veel kon zien met al dat haar links langs gelopen ;)


Toen we terug kwamen van de 9 km door de duinen wandelen bleek de afstand terug naar Zandvoort 6.7 km te zijn. Dus eh... 6,7*2+9= 22,4 km!! We moesten er wel om lachen en na een drankje bij cafe hebben we er voor gekozen om dan ook de bikkels te zijn en rondje af te maken. Zo gezegd zo gedaan, complete 22,4 km gelopen!! YaY





1 opmerking:

  1. Helaas.... toch een blaar. Tenminste niet ik maar ik hoorde van Kitty dat ze toch een blaar heeft opgelopen. Ik verwachte bij mezelf ook een blaar maar die bleef uit...
    Wel 1 ding in mijn hoofd geprent: extra paar sokken mee nemen de volgende keer.
    Goede voornemens: 1 keer per maand naar Kennermerduinen.. Afspraak voor augustus al gemaakt :D En heel misschien gaan wel zelfs met z'n 3e dan :)

    BeantwoordenVerwijderen